Sommerferien 2006 - Gardasøen - uge 2

Vi var nu nået til lørdag den 8. juli og vi havde besluttet os for at tage en tur i Gardaland sammen med Fam. K. Vi tog af sted straks efter morgenmaden og ankom ved 10.30 tiden.
Det første vi skulle prøve var Albero di Prezzemole – det ekstraordinære træ hus. Det viste sig at være noget af en oplevelse. Vi blev godt spændt fast. Stolene bevægede sig og væggene kørte rundt den modsatte vej, og skabte dermed en illusion om at stolene gyngede frem og tilbage og at vi næsten stod på hovedet. Sikke en oplevelse.

Efter den oplevelse skulle det være lidt mere roligt. Det skulle blive Volaplano – små flyvemaskiner  på en skinne et stykke over jorden. Der blev en lang ventetid inden de lykkes drengene at komme med.

Det var en hård omgang så det måtte lige skylles ned med en kølig øl. Gunner benyttede en hver lejlighed til at filme hele turen. Da vi var nået til Afrika måtte vi en tur på safari og opleve Tunga, de vilde dyr og medicinmanden.

Det var varmt. Nu trængte vi til at blive kølet lidt af og gik ind i kulden for at Galla Ice dance show. Utroligt flot. Desværre var det ikke let at tage billeder fra forestillingen. Lige som sidste år blev vi starten underholdt med en klovn der delte kager ud. I år var det Sean det var heldig at få en. Sidste år var det Axel.

Så gik turen videre til Il Cosari – De frygtesløse pirater klar til kamp i deres store galleon. Et fantastisk flot univers skabt langt nede under jorden med pirater, landsbyer og meget andet.

Efter den omgang var det blevet tid til frokost. Vi fandt en rigtig lægger italiensk restaurant – Locanda del Cosaro Nero lige ved siden af sørøverskibet. Den var så god, at vi blev enige om at spise vores aftensmad der.

Efter en passende siesta var turen kommet til pyramiden Le Valle dei Re. Igen et flot univers skabt under jorden. Desværre blev billederne derfra ikke så gode.

Så var turen kommet til Peter Pan skibene. Det var dog kun Axel, Kim og jeg der skulle med på den tur, og jeg morede mig stort.

Turen gik herefter videre til western byen og minetoget Canyons. Udenfor fik vi et par billeder af et par frygtesløse cowboys.

Inden turen gik over til the Flying Island som løftede os 50 meter op i luften, så vi kunne nyde den fantastiske udsigt over Gardasøen.

Efter den tur trængte vi til at blive kølet af igen. Nu skulle vi i vandet – med Jungle Rapids. De tog kun godt en ½ time i køen inden vi kunne komme i  bådene og se hvem af os der ville blive våde. Igen i år skulle det blive mig, men både Kim og Sean fik også en tur.

Herefter gik vi hver til sit og blev enige om at mødes 1½ time senere for at spise aftensmad på den sammen gode restaurant. Vi gik en tur til ridderborgen Camelot for at se en flot ridderturnering med lanser, sværd og ild. Vi var på det røde hold. Modstanderen var gul.

Aftenen sluttede af med en tur i toget TransGardaland Express rundt i parken. Ca. 22.30 var vi igen tilbage på Camping Du Parc – godt trætte og svedige.

Søndag blev en rigtig slapper dag. John tog Kim og drengene med en tur ud i vandcyklen, så de kunne hoppe i vandet fra den. Det hyggede de sig godt med. Sidst på eftermiddagen var vi en lille tur ved poolen inden vi skulle skifte tøj og gøre os klar til aftens finale kamp i VM mellem Italien og Frankrig. Det var en god kamp og restauranten var fyldt op. Alle holdt med Italien. Og da de oven i købet vandt gik det helt galt. Der var en larm af glade mennesker, biler med hornet i bund, politibiler, ambulancer med udrykning. Og masser af italienske flag.  Stemningen var helt i top.

Mandag blev til endnu en slapper dag. Vi måtte lige ud og købe lidt ind, ellers foretog vi os ikke meget den dag, lige ud over en enkelt vask. Jeg fik læst endnu en bog. Bog nr. 2 på en ferie. Det er meget udsædvanligt.

Tirsdag blev en bade dag for drengene. Først i poolen, så søen, så poolen og så lige en tur mere i søen. Axel er blevet fortrolig med søen nu. Første gang kunne han ikke lide det, fordi han fik sand op mellem tæerne, men nu går det helt fint. Jeg gik på shopping i Lazise og fik købt to par sandaler og en ny hverdags taske i cowboy stof. Nu mangler jeg bare en tegnebog der passer dertil.

Om aftenen tog vi til Medevial show med ridderturnering og restaurant. 4 riddere skulle kæmpe om kongens datter. Vi var på den røde ridders hold. Den gule ridder vandt prinsessen. Med først efter at han havde overvundet både den, røde, blå og grønne ridder. Og lige som han troede alt var klaret dukkede den sorte ridder op. Men ham klarede han også. Madden blev serveret på blik tallerkener og vi skulle spise med fingrene – en hel kylling med fingrene.

Onsdag startede stille og roligt. John gik ned til søen med drengene, mens jeg lige fik vasket vores hvide håndklæder. Det var ved at være tiltrængt.  Bagefter ville jeg en tur til marked i Lazise for at se om jeg kunne finde en ny tegnebog både til John og mig selv. Det lykkedes at finde en ny til John.

I løbet af eftermiddagen blev vi enige med Anne-Lene og Gunner om at se om vi kunne finde Tommasi producenten. Og tænk sig om ikke GPS'en fandt vejen frem. Godt nok var der ikke nogen lille butk, men vi gik bare ind på kontoret og spurgte om vi kunne købe noget vin. Og som I kan se blev det kørt ud til bilen med sækkevogn i flere omgange.

Torsdag kørte vi en tur til Bardolino for at besøge Lenotti. Om formiddagen havde jeg lige ringet til vores lokale vinhandel i Birkerød og fået priserne på vinene fra Lenotti, inden vi kørte op til dem. Det viste sig at alle vinene kunne købes til ca. ½ pris. Så var det bare at finde ud af hvor meget vi skulle have med hjem. Det blev til 4 kasser – 1 Rosso Passo, 1 Ripasso,  1 Massimo, et par flasker Amarone, 2 flasker Lugana og 2 flasker Pinot Grigio som skulle bruges til grill aftenen den 26. juli.

Om eftermiddagen var vi en tur sammen med Anne-Lene og Gunner på besøg på olivenolie muset hvor vi bl.a. købte en dejlig balsamico reserva.

Fredag var pakke dag. Nu skulle det blive spændende og se, om vi kunne få plads til alt det vin vi havde købt.  Bilen skulle fyldes – og i den rigtige rækkefølge. Den røde kuffert sidst, da den var pakket til vores overnatning i Hannover, den sorte næst nederst, da vi skulle bruge den  når vi kom til Hou i Jylland, og den blå nederst, da det var den vi helst ikke skulle få brug for. Fjedrene var godt nok trykket lidt i bund da bilen var pakket færdig. Vi spiste aftensmad i Lasize på en hyggelig restaurant med udsigt over søen.

Lørdag var det tidligt op 06.50 holdt vi ved lågen og ventede på at den blev åbnet kl. 7, så vi kunne komme af sted. Det gik fint nordpå indtil vi var nået ind i Tyskland. Efter ca. 350 km ramte vi den første kø. Den strakte sig over ca. 10 km og varede ca. 1 time at passere. Og sådan fortsatte det op gennem Tyskland. Først kl. 19 var vi fremme i Hannover på Holiday Inn.

Efter en god middag og en film på pc’en var det sengetid for os alle. Endelig kom vi til at sove i en ordentlig seng igen. Det var dejligt.

Søndag morgen tog vi det stille og roligt. John havde fødselsdag. Fik et godt morgenmåltid inden vi rullede videre nordpå til Hou og Bente og Sprolle. Ved 16-tiden landede vi i sommerhuset, som de havde lånt. Mor og far, Peter, Kasper og Martin var der også så vi kunne fejre John blive 45 år.